Modeli osvetlitve, predstavljeni v poglavju 3, se lahko uporabijo pri dolocanju barve povrsine. Ker se normalno sledi zarku v smeri od ocesa proti objektu, je potrebno poiskati najblizji presek med zarkom in vsemi objekti. Po dolocitvi presecne tocke na najblizji povrsini moramo dolociti barvo v tej tocki. V ta namen lahko uporabimo enega od osvetlitvenih modelov. Za dolocitev osvetlitve v izbrani tocki vsi osvetlitveni modeli zahtevajo znano normalo na povrsini, kot tudi ostale opticne lastnosti povrsine.
Na sliki 4.3 so prikazani mozni prispevki
svetlobe v tocki za katero zelimo dolociti barvo. Povratni
zarek
se uporabi kot vektor smeri gledanja
.
Povratne zarke
imenujemo tudi primarne
zarke, medtem ko so ostali zarki, ki se generirajo naknadno
ob izracunu presecisca
s povrsino,
sekundarni zarki. V presecni tocki so mozni
razlicni nacini prenosa svetlobe:
, ki so najveckrat tockasti.
. Drugi pomembni prispevek k osvetlitvi prosojne
povrsine je tudi svetloba v smeri lomljenega zarka
.
in
.