Ko svetloba zadene prozorno gladko povrsino, se del svetlobe
odbije, preostali del pa prodre v snov. Odboj in lom svetlobe na stiku
dveh snovi z lomnima kolicnikoma
in
je
prikazan na sliki 2.1.
Smer odbite svetlobe
podaja zakon zrcalnega odboja:
Kot odboja je enak kotu vpadnega zarka glede na normalo povrsine.
Pri implementiranju graficne simulacije je potrebno to zakonitost formulirati v uporabni obliki za numericno obdelavo

Smer zarka
, ki potuje skozi povrsino, pa je podan s
Snell-ovim zakonom.
ali zapisano drugace
kjer je
lomni kolicnik snovi vpadnega zarka in
lomni kolicnik snovi zarka, ki prehaja.
Izracun
za numericno obdelavo je bolj zahteven . Iz
slike 2.1 lahko vidimo, da je

kar vodi k enacbi [Hec91]:

Pri prehodu svetlobe v snov z manjsim lomnim kolicnikom, se lahko zgodi, da se enacbe (2.3) ne more izpolniti. Kot pri katerem se celotna svetloba zacne odbijati, se imenuje kriticni odbojni kot ali kot popolnega odboja.
Razmerja delezev svetlobe, ki se odbijejo in lomijo skozi povrsino, se lahko izracunajo s Fresnelovimi enacbami.